Veebinar: „Digikommunikatsiooni lahendused rohelises võtmes”
Autor: Jolan Henriette Koduvere
10. aprillil toimus e-äri strateegi Siiri Tiivits-Puttoneni ja graafika disaineri Merle Koopi veebinar “Digikommunikatsiooni lahendused rohelises võtmes”.
Siiri tutvustas veebinari alguses turunduse aluseid rohekommunikatsioonis. Selleks, et saaks üldse kommunikatsioonist rääkida, tuleb kõigepealt sõnastada, miks me äri teeme, mida öelda tahame, mis on meie väärtused ja kuidas me äri teeme. Eduka kommunikatsiooni aluseks on missioon, visioon, eesmärgid ja väärtused.
Kuidas luua keskkonnasõbralikku brändi?
– Defineeri, kas ja kuidas on ettevõte rohelise ettevõtluse tavadega kooskõlas.
– Mõista klientide ootusi.
– Hinda hetkeseisu, kavanda tegevusplaan ja vii see ellu.
– Jaga oma lugu siiralt ja veenvalt.
– Anna sõnumit lugude abil edasi.
– Ole klientidega pidevas dialoogis.
– Mõõda ja analüüsi tulemusi.
Mida teha, kui vajad oma ettevõtmisele kujundust?
– Kaardista oma vajadused ja ideed.
– Kaalu, kas saad ise hakkama või vajad abi.
– Pane kokku pakett vajaminevast: tähtaeg, idee lühikirjeldus, mõõdud digimaailmas, mõõdud trükistele, fotod, illustratsionid või idee nendest, keeletoimetatud tekstid, kontaktandmed, üleskutse tegevusele, ettevõtmise, partnerite ja sponsorite logod ning võimaluse korral värvikoodid, fondinimetused ja CVI ehk stiiliraamat.
Mida trükiste puhul jälgida?
Parim lahendus on digitaalne, kuid kui trükised või pakendid on siiski vajalikud, siis:
– vali loodust säästev materjal;
– kaalu templi kasutamist logo peale kandmisel;
– kasuta puidust silte;
– leia jätkusuutlikkust väärtustav trükikoda;
– telli optimaalne kogus ja formaat;
– ole loov taaskasutatud materjalidega. Inspireeri teisi oma nutikate lahendustega.
Veebinar toimus Eesti Ettevõtlike Naiste Assotsiatsiooni programmi „Naised ettevõtluses – roheline ja hooliv maailm” raames.