27.03 “Naised ettevõtluses – ROHELINE JA HOOLIV MAAILM” veebinar “Toote- ja teenusearendus: ideest turule”
Autor: Kertu Liebert
27. märtsil 2025 toimus järjekordne inspireeriv veebinar, kus võtsid sõna strateegiline disainer ja äriarendaja Katre Purga (Proekspert, TalTech) ning ringdisaini praktik ja rõivatootearenduse ettevõtte juht Ulvi Kala (Baltic Intertex).
Fookuses oli küsimus: kuidas jõuda loovast ideest toimiva ja vajaliku tooteni turul? Osalejad said praktilisi näpunäiteid, kuidas kasutada disainmõtlemist, koguda ja tõlgendada kliendi tagasisidet ning astuda esimesed sammud oma toote valideerimisel.
Peamised mõtted:
- Alusta ühe tootega ja tee see väga hästi – justkui endale. Ära püüa kõigile meeldida, vaid määra täpselt, kes on sinu klient.
- Tunne oma sihtrühma – kuula, räägi, küsi küsimusi. Ära paku kohe lahendusi, vaid õpi mõistma probleemi sügavust.
- Disainmõtlemine (double diamond mudel): avasta – kirjelda – arenda – valmista. Iga faas vajab aega ja tähelepanu.
- Prototüüpimine on mäng – kasuta paberit ja pliiatsit, papi ja liimi. Mida lihtsam, seda parem esialgu.
- Päris kontaktid loevad – räägi kliendiga 1:1, mitte ainult kirja teel. “Võta toru ja räägi,” soovitasid mõlemad esinejad.
- Mõõtmine ja andmete kogumine on võti – ilma selleta ei saa mõista, mis töötab ja mis vajab muutmist, eriti jätkusuutlikkuse vaatest.
- Valideeri ideid ja ehita dialoog – coaching, vestlused ja siiras argumenteerimine viivad edasi.
Kui soovid ise mõne roheideega turule jõuda või oma tootearendust nutikamalt suunata, on need kogemused ja põhimõtted hea stardipakett.