WhizzFix: jätkusuutlik ettevõte Maltalt
Autor: Ingrid Eomois
Väike saareriik Malta püüdleb üha enam rohelisema ja jätkusuutlikuma ettevõtluse poole.
Intervjueerisin malta väikeettevõtjat Julia Tonnat, kes asutas 2020. aastal käsitööndusliku ettevõtte WhizzFix, mis spetsialiseerub kingade, käekottide, nahkrõivaste ja riiete parandamisele ning taastamisele. WhizzFix pakub ka võimalust müüa oma kasutatud luksusesemeid
veebipoes.
Julia, kust tuli sul idee sellise huvitava ja ainulaadse ettevõtte asutamiseks?
Minu isa ja vanaisa töötasid aastaid kingatööstuses: neil oli jalanõude tehas. Olen alati olnud isaga väga lähedane ja koroonaepideemia ajal olid meil pikad jutuajamised ning isa meenutas, kuidas nad omal ajal kingi valmistasid. Koos isaga märkasime tühimikku turul ettevõttele, mis taastab ja taaskasutab hinnalisi ja sentimentaalse väärtusega esemeid. Olen väga huvitatud jätkusuutlikkusest ja sellest, kuidas saaksime muuta maailma rohelisemaks, seega sobis see äri-idee ideaalselt minu väärtustega.
Räägi palun lähemalt, millised on WhizzFix’I peamised jätkusuutlikkuse meetmed?
Meie pakutavad teenused aitavad klientidel viljeleda jätkusuutlikumat eluviisi, vähendades jäätmeid ja raiskamist. Äraviskamise asemel me parandame ja uuendame klientide armastatud esemeid. Meie eesmärk on muuta tarneahel jätkusuutlikumaks, vältides uusi, mittevajalikke oste ja vähendades süsiniku jalajälge. Samuti püüame vähendada keskkonna saastamist, julgustades kliente kasutama meie kohaletoimetamisteenust.
WhizzFix on viimastel aastatel laienenud ja nüüd tegutsete ka Ühendkuningriigis ja Sloveenias?
Tõesti, laieneme globaalselt ja oleme loonud esemete kogumis- ja üleandmispunktid nii Ühendkuningriigis kui ka Sloveenias. Rahvusvaheline laienemine on meile väga põnev ja oleme rõõmsad, et taaskasutus ja roheline mõtlemine on järjest rohkem levinud.
On sul soovitusi ja nõuandeid naistele, kes mõtlevad jätkusuutliku ja rohelise ettevõtte alustamisele?
Ettevõtte loomine ja juhtimine on tõepoolest üsna keerulline ja katsumusterohke. Kindlasti on tagasilööke, kuid neist on oluline õppida ja muutuvate oludega kohaneda. Paindlikkus on ülioluline.
Minu kogemusel on tehnoloogia ja eriti sotsiaalmeedia maksimaalne kasutamine ärieduks hädavajalik. Eriti ettevõtte algusajal aitavad need jõuda rohkemate inimesteni, lihtsustada äritegevust ja klientidega suhelda.
Väga tähtis on ka kliendi harimine. Roheettevõtluses on avalikkuse vähene teadlikkus sageli suurim väljakutse. Kliente peab oma toodete või teenuste olulisusest ja keskkonnasõbralikkusest järjepidevalt teavitama – see loob usaldust ja lojaalsust.
Usun, et kombineerides kirge, teadmisi ja strateegilist planeerimist, võivad naisettevõtjad üles ehitada edukaid rohelisi ettevõtteid, mis aitavad luua jätkusuutlikumat tulevikku.