Kuidas organisatsioonis rohelist kultuuri luua? II osa
Autor: Ingrid Eomois
Leia eestvedajad ja loo “roheline meeskond”
Tõeliselt töötajaid kaasava rohelise organisatsioonikultuuri loomine ei nõua pühendumist mitte ainult juhtkonnalt, vaid ka kirglike ja keskkonnahoiust huvituvate töötajate osalemist igal organisatsiooni tasandil.
“Roheline meeskond” on grupp töötajaid, kes on kaasatud jätkusuutliku mõtlemise arendamisse organisatsioonis. Meekonnad keskenduvad tavaliselt kahele peamisele valdkonnale. Esimene keskendub ettevõtte enda tegevustele ning võimalustele muuta organisatsiooni funktsioneerimist keskonnasõbralikumaks. Teise valdkonna fookus on töötajate harimine ja nende kaasamine loodust säästvatesse tegevustesse töökohal, kodus ja kogukonnas.
Üks levinumaid viise “rohelise meeskonna” värbamiseks on teha seda vabatahtlikkuse alusel. Paljud töötajad tervitavad rõõmuga võimalust teha midagi huvipakkuvat ja nende väärtustega kattuvat. Meeskonnaliikmed ei pea olema tippjuhtkonnast, kuid neis peab olema entusiasmi ja positiivset suhtumist. Samuti on oluline, et meeskonnas oleks esindatud kogu ettevõtte – rohepööret organisatsioonis ei saa juhtida vaid ühest osakonnast!
Eesmärk olgu selge!
Töötajatele peab olema selge, miks rohelised eesmärgid ettevõttele olulised on ja kuidas nendeni jõuda plaanitakse. Mida selgem on sõnum, seda enam tunneb töötaja end kaasatuna ettevõtte missiooni ja tulevikku.
Ettepanekud ja tähelepanekud olgu teretulnud!
Töötajad peavad tundma, et nad võivad oma tähelepanekuid ja ettepanekuid julgelt juhtkonnale esitada. Nii tunnevad töötajad, et neid märgatakse ja et nende arvamus on oluline. Hea mõte on juurutada organisatsioonis turvaline võimalus esitada ettepanekuid kirjalikult.
Regulaarsed koosolekud
“Rohelised meeskonnad” peaks kohtuma korrapäraselt – kas kord nädalas, kuus või kvartalis. Koosolekutel peaks olema selge päevakord ja huvi hoidmiseks võib koosolekule esinema kutsuda inspireerivaid inimesi organisatsioonist ja ka väljastpoolt.
Osale kohalikes algatustes
Osalemine kohalikes keskkonnateemalistes algatustes veenab rohelisele rongile hüppama ka neid töötajaid, kes varem olid kahtleval seisukohal. Kogukonnaprojektides näevad töötajad käegakatsutavaid tulemusi ja on enam motiveeritud osalema samalaadsetes algatustes ka tulevikus.
Hoia töötajaid kursis ettevõtte tegemiste ja saavutustega
Andke töötajatele teada, kuidas organisatsioonil jätkusuutlikkuse teekonnal läheb ning millised on suurimad saavutused ja tõsiseimad väljakutsed. Keskenduda tuleks sellele, kuidas olemasolevad ja plaanitavad algatused äritegevusele, keskkonnale ja kohalikule kogukonnale kasu toovad.
Lisa rohelised eesmärgid ja ülesanded töötaja käsiraamatusse
Uued töötajad on kindlasti entusiastlikumad rohe-eesmärkide täitjad, kui need on osaks nende tööülesannetest ja ettevõtte kirjeldusest.