Roheettevõtluse portaal
Roheettevõtluse portaal
Sulge otsing
  • Menüü
    • Roheettevõtja ABC
    • Ringmajandus, pakendid ja tekstiil
    • Puhas toit ja põllumajandus
    • Energia ja transport
    • Turism
    • Ettevõtjate lood
    • EENA Roheklubi raamatu- ja filmisoovitused
  • Kasulikku lugemist
  • Sündmused
    • Roheettevõtluse programm
    • Koolitused
    • Veebinarid
    • Toimunud veebinarid
    • Konverents “Roheliselt on võimalik”
    • Vaata kõiki
  • Roheettevõtluse kogukond
SiseneSisene
Otsing
Otsing
Sulge otsing
SiseneSisene

Keskkonnasõbralik turundus I osa

Autor: Jolan Henriette Koduvere

Keskkonnasõbralik turundus on ettevõtete jaoks üha olulisem valdkond, kus ühendatakse jätkusuutlikkus ja äriline edu. Selle eesmärk on luua turundusstrateegiaid, mis vähendavad negatiivset mõju keskkonnale, suurendavad tarbijate teadlikkust ja toetavad kestlikku tarbimist. Allpool on toodud mõned põhimõtted ja strateegiad, kuidas keskkonnasõbralikku turundust rakendada.

1. Jätkusuutlike toodete ja teenuste arendamine

Esimene samm keskkonnasõbralikus turunduses on jätkusuutlike toodete ja teenuste arendamine. Ettevõtted peavad keskenduma toodetele, mis on valmistatud taaskasutatud materjalidest, on energiatõhusad või millel on pikem kasutusiga. See mitte ainult ei vähenda keskkonnamõju, vaid pakub ka turul ainulaadset müügiargumenti.

2. Läbipaistev kommunikatsioon

Tarbijad muutuvad üha teadlikumaks ja nõuavad toodete päritolu ja tootmisprotsesside kohta rohkem informatsiooni. Ettevõtted peavad oma keskkonnasõbralike praktikate ja eesmärkide osas avatud ja ausad olema. Läbipaistev kommunikatsioon aitab tarbijate seas usaldust ja lojaalsust kasvatada.

3. Sertifikaadid ja märgised

Kolmanda osapoole sertifikaadid ja keskkonnamärgised (nt Fair Trade, EcoCert, FSC) on tõhusad vahendid, mis aitavad tarbijatel teadlikke valikuid teha. Need märgised kinnitavad, et tooted vastavad teatud keskkonnastandarditele ja on vastutustundlikult toodetud.

4. Jätkusuutlik pakendamine

Pakkematerjalid on oluline osa toodete keskkonnamõjust. Ettevõtted peaksid kasutama taaskasutatavaid, biolagunevaid või vähendatud koguses pakendeid. Innovatiivsed pakkelahendused, nagu komposteeritavad pakendid või korduvkasutatavad pakendid, võivad oluliselt jäätmete hulka vähendada.

5. Digiturundus

Digiturundus on keskkonnasõbralik alternatiiv traditsioonilistele turunduskanalitele nagu trükitud reklaamid. E-posti turundus, sotsiaalmeedia kampaaniad ja veebireklaamid mitte ainult ei vähenda paberikasutust, vaid võimaldavad ka täpsemat sihtimist ja mõõdetavust.

Roheettevõtluse portaal
  • Veebinarid
  • Konverents “Roheliselt on võimalik”
  • Roheettevõtja ABC
  • Ringmajandus
  • Ettevõtjate lood
  • Roheresolutsioon
  • Tiim
  • Võta ühendust
  • Privaatsustingimused
  • Müügi- ja kasutustingimused
  • Partnerid
  • Roheettevotlus.ee
  • Baasterminid
  • Töökuulutused valdkonnas
  • Abi ettevõtlusega alustamisel
  • Rahastamisvõimalused
  • Lingikogu
  • Avatud projektivoorud
  • Kalkulaatorid
Facebook Facebooki leht
Facebook Facebooki grupp
Facebook Instagram
Facebook Youtube
Facebook LinkedIn
© Roheettevõtluse portaal 2023