RingKarbi jätkusuutlik teekond: väikeettevõtte suur roheline samm
Intervjueerija: Jolan Henriette Koduvere
Intervjueeritav: RingKarbi asutaja Katarina Papp
Keskkonnateadlik ettevõtlus: RingKarbi püüdlused väiksema jalajälje suunas
Kui RingKarbi idee peale tulime, siis oli algusest peale selge, et kui midagi teeme, siis väga läbipaistvalt ja võimalikult väikse ökoloogilise jalajäljega. Me ei tahtnud teha ettevõtet, mis oleks ainult „natuke rohelisem“. Meie jätkusuutlikud tegevused on ühekorrapakendite vähendamine toidu ja joogi kaasa ostmisel. Võrgustiku loomise kaudu koolitame toidukohtade töötajaid, et nad oleksid omakorda rohesaadikuteks enda klientidele. RingKarbi süsteemis pesevad toidukohad neile tagastatud ringnõud ise. Tänu sellele ei ole meil vaja ülesse panna tagastuskaste ega -masinaid ning nõusid igapäevaselt kastide, pesujaama ja toidukohtade vahet transportida. Seega kasutame ära juba olemasoleva võimekuse.
Pesuteenust pakume vaid suurematele üritustele. Meie jaoks oli väga oluline, et ringnõud oleksid vastupidavad, toodetud Euroopas ja jõuaksid eluea lõppedes ümbertöötlusesse. Nõusid toodetakse Šveitsis, need peavad vastu vähemalt 200 korda, kõik amortiseerunud nõud kogume Eesti turult kokku ja suuname ümbertöötlusesse.
Oleme teinud oma teenusele elutsükli analüüsi, mis kinnitab nii meile endile kui ka teistele, et tegemist on tõeliselt keskkonnahoidliku lahedusega. Oma igapäevastes toimetamistes järgime kõiki rohekontori põhimõtteid.
Roheliste väärtuste edendamine: RingKarbi laienedes kasvab ka teadlikkus
Mida suuremaks kasvab tiim, seda rohkem peab selgitama ettevõtte väärtusi ja põhimõtteid. Kord oli meil sotsiaalmeedia praktikant, kes postitas video sellest, kuidas ta ühekordses topsis smuutit joob ja selle pärast pakendiprügikasti viskab. Tema jaoks oligi prügisorteerimine väga suur roheline samm, aga meie saime korraliku tagasiside, et ilmselgelt ei olnud me talle piisavalt hästi enda tegevust ja põhimõtteid selgitanud.
Üldjuhul satuvad väikesesse roheettevõttesse siiski inimesed, kellel on juba sarnased arusaamad ja väärtushinnangud. Kui mõtteviis on sarnane, on lihtne koos töötada. Me ei pea kunagi arutama, kas teha pidu ühekordsete nõudega või mitte.
Teine küsimus on see, kui lihtne või keeruline on rohelist teenust teistele ettevõtetele müüa. Esimesed toidukohad tulid meiega väga lihtsalt kaasa – nad olid juba ammu oodanud, et ühekorrapakendile tuleks alternatiiv. Mida suuremaks kasvab võrgustik, seda rohkem kohtame ettevõtteid, kes kiidavad meie tegevuse heaks ja vajalikuks, kuid ise ei ole valmis oma tegevust muutma. On ka ettevõtteid, kellele keskkonnateemad üldse korda ei lähe – keskkonnainimestena on sellist ükskõiksust muidugi väga raske mõista.
RingKarbi kui rohelise ettevõtte tulevikuplaanid
Laiendame vaikselt oma tooteportfelli, võtame võrgustikku vastu uusi toidukohti ja tegeleme keskkonnateemades teadlikkuse tõstmisega.
RingKarbi veebileht: https://www.ringkarp.ee/