24.04 mentorkohtumine ökoloog Helen Orav-Kotta ja keskkonnaekspert Kai Kleiniga
Autor: Kertu Liebert
Mentorid: Helen Orav-Kotta (biomajandus, bioinnovatsioon, loodusressursside kasutus, keskkonda taastavad (ettevõtlus) lahendused, ESG aruandlus, keskkonnategevuste kaardistamine, looduskeskkonda toetavate lahenduste disainimine ja kasutamine erinevates ettevõtetes, looduskos-meetika, loodusharidus), Kai Klein (kemikaaliohutus, toodete materjalid, kestlikud sündmused).
Veebinari modereeris Siiri Tiivits-Puttonen.
Roheettevõtluse mentorakna veebinaris keskenduti praktilistele keskkonnateemadele, mis puudutavad ettevõtete igapäevategevusi, eriti kemikaalide teadlikku kasutamist ja regulatsioonidest arusaamist.
Helen avas arutelu rõhutusega, et:
- Roheline ettevõtlus ei tähenda ainult uusi tehnoloogiaid, vaid ka teadlikkust igapäevastest otsustest.
- Ta tõi välja, et sageli unustatakse „väikesed valikud“ – näiteks milliseid puhastusvahendeid või pakendeid ettevõttes kasutatakse –, kuid need mõjutavad suurel määral ettevõtte keskkonnajalajälge.
- Helen julgustas osalejaid mõtlema sellele, kuidas oma väärtusahelas valikuid teadlikumaks muuta – isegi kui ettevõte ise ei tooda midagi, mõjutab see, kellelt ja mida hangitakse.
Ta rõhutas ka koostöö olulisust:
“Roheline mõtteviis ei saa olla ainult ühe inimese vastutus – see peab jõudma kogu meeskonnani ja isegi koostööpartneriteni.”
Kai jagas teadmisi ja praktilisi näiteid kemikaalidest, selgitades muu hulgas:
- REACH ja CLP määruste olulisust,
- kuidas ettevõtted saavad ise kontrollida kasutatavate ainete ohutust ja nende mõju keskkonnale,
- millal on kohustus esitada teave kemikaalide kohta ja millal on see vabatahtlik, aga soovitatav.
Ta julgustas väikseid ettevõtteid mitte pelgama teemat:
“Alustada tasub lihtsatest asjadest – näiteks uurida, milliseid aineid teie tooted või koostisosad sisaldavad ja miks need seal on.”
Veebinari teine pool oli interaktiivne – osalejad esitasid küsimusi, mis ulatusid pakendite asendamisest kuni selle mõistmiseni, kas taimne koostis alati tähendab ohutumat toodet.
Kokkuvõttes innustas veebinar ettevõtjaid süvitsi vaatama oma tegevuse keskkonnamõju, pöörama tähelepanu igapäevastele valikutele ning tegema teadlikumaid otsuseid, mis tugevdavad ettevõtte usaldusväärsust ja keskkonnahoidlikkust.