MARI: jätkusuutlik rõivabränd, mis muudab sinu päeva lihtsamaks ja aktiivsemaks
Intervjueerija: Jolan Henriette Koduvere
Intervjueeritav: MARI asutaja Marilin Sikkal
MARI, Eesti päritolu rõivabränd, paneb oma ärimudelis suurt rõhku jätkusuutlikkusele ja praktilisusele ning kogu tootesari peegeldab disaineri enda liikuvat elustiili.
Praktilisus ja liikuv eluviis
MARI loomingu aluseks on mõte, et üks riietusese peaks sobima terveks päevaks. Me ei piira rõivaid konkreetsete eluvaldkondadega, vaid soovime toetada inimeste aktiivset eluviisi. Liikuvuse ja mugavuse rõhutamiseks on meie tooted naturaalsetest materjalidest ja minimalistliku disainiga; nende hooldamine on lihtne.
Kohandatav disain ja kliendikeskne looming
MARI tööprotsess toimub näidiste alusel klientide soove arvestades. Kliendid saavad näidiseid proovida ja enda maitse järgi kohendada. Teeme klientidega tihedat koostööd, et pakkuda just nende vajadustele vastavaid rõivaid.
Orgaaniline kasv: suusõnalisest reklaamist lojaalsete klientideni
MARI brändi edu on olnud väga orgaaniline, tuginedes suusõnalisele reklaamile ja lojaalsetele klientidele. Me ei ole teinud suuri turunduskampaaniaid ega reklaame, vaid oleme lasknud brändi kliendil endal avastada. See on loonud lojaalse kliendibaasi inimestest, kes jagavad sarnast eluhoiakut ja väärtusi.
MARI tulevikuplaanid
Kaalume võimalust luua e-pood ja tugevdada digitaalset koalolekut. Kuigi see võib kaasa tuua uusi väljakutseid, arvame, et see aitaks kasvatada klientide arvu ja laiendada mõjuvaldkonda. Loodan, et minu vanem tütar võtab digilahenduste rakendamise enda kanda, kuna see valdkond on just järgmise põlvkonna tugevus.
Nõuanded alustavatele roheettevõtjatele
- Leia oma tee: jätkusuutliku ettevõtluse juures on oluline leida oma unikaalne tee ja teha asju omal moel.
- Kasuta ressursse tõhusalt: vähenda jäätmete teket ja taaskasuta kõiki materjale.
- Austa materjali: austa kasutatavat materjali ja vali klientide rahulolu ja keskkonnasõbralikkuse tagamiseks sertifitseeritud materjalid.
MARI bränd on suurepärane näide sellest, kuidas jätkusuutlikkus ja praktilisus võivad eduka äritegevusega käsikäes käia ning kuidas lojaalsete klientide arv võib suusõnalise reklaami abil kasvada. Loodetavasti aitavad need näpunäited kõiki teisi, kes soovivad jätkusuutliku ettevõtluse maailma astuda.